coinroom_710_100

Oświadczenie giełdy BitMarket24 w sprawie ostatniej awarii

Polska giełda kryptowalut BitMarket24 wydała oświadczenie odnośnie ostatniej awarii:

Na wstępie chcielibyśmy ponownie przeprosić wszystkich użytkowników za stres i problemy spowodowane brakiem dostępu do naszego serwisu podczas awarii serwera w dniu 25.05.2017. W tym komunikacie pragniemy dokładniej wyjaśnić Wam, drodzy użytkownicy, szczegóły dotyczące awarii, wykonanych przez nas prac, oraz wyciągniętych wniosków.

Dodatkowo chcemy zaznaczyć, iż awaria przytrafiła się w bardzo niefortunnym czasie (także ze względu na gwałtowne zmiany kursu), ponieważ prace nad nową infrastrukturą serwera trwają u nas już od kilku tygodni i zbliżają powoli ku końcowi. Dzięki nowej infrastrukturze serwera serwis będzie działać dużo szybciej i stabilniej, co przełoży się także na zwiększoną wygodę użytkowania.

Pragniemy poinformować po raz kolejny, iż w powstałej sytuacji nie było żadnej ingerencji osób trzecich. Awaria była spowodowana wyłącznie przyczynami technicznymi na serwerze. Dodatkowo, chcemy podkreślić, iż nigdy w historii działania naszego serwisu nie mieliśmy żadnego włamania, ani ingerencji osób trzecich w jakąkolwiek część naszego systemu, dlatego zarówno wcześniej jak i teraz zapewniamy, iż wszystkie dane, oraz środki naszych użytkowników były, są i pozostają całkowicie bezpieczne.

Awaria serwisu nastąpiła w czwartek (25.05.2017) o godzinie 3:30. Krótko po powstaniu tego zdarzenia przystąpiliśmy do rozpoznania problemu i ponownego przywrócenia działania strony. Około godziny 8:00 strona została uruchomiona ponownie jednak pojawił się problem z bardzo wolnym działaniem serwisu. Serwis działał z przerwami do około godziny 14:00, po czym został wyłączony w celu dokładnego zdiagnozowania przyczyny wolnego działania strony.

W jednym z naszych początkowych komunikatów, wynikających z wczesnej diagnozy, przedwcześnie zasugerowaliśmy naruszanie integralności bazy danych. W takim przypadku zakładaliśmy przywrócenie serwisu do stanu z kopii zapasowej, jednak ten scenariusz działania okazał się niepotrzebny. Po dokładniejszej analizie okazało się jednak, że baza danych nie została w żaden sposób naruszona, a awarii uległ sam system bazodanowy na serwerze, który został od razu wymieniony na nowszy i dodatkowo zoptymalizowany.

Proces wnikliwej analizy znacznie opóźnił ponowny start serwisu, jednak zależało nam przede wszystkim na upewnieniu się, iż przed ponownym uruchomieniem serwisu wszystkie elementy systemu działają absolutnie bez zarzutu, a także sprawniej niż poprzednio. Po sprawdzeniu wszystkich danych, oraz ustawień, strona została przywrócona w nienaruszonym stanie o godzinie 14:00 w piątek (26.05.2017), czyli po około 24 godzinach od wyłączenia serwisu.

Teraz parę wniosków i informacji dodatkowych. Po awarii system bazy danych został zaktualizowany, oraz zoptymalizowany, co przyspieszyło działanie serwisu. Jak już wspominaliśmy na wstępie, od kilku tygodni pracujemy nad całkowicie nową architekturą serwera, która zostanie wprowadzona już niedługo i znacząco poprawi prędkość działania serwisu, oraz komfort jego użytkowania.

Z pozytywnych informacji chcemy dodać, iż jesteśmy sygnatariuszem Kanonu Dobrych Praktyk dla Polskich firm kryptowalutowych, którą to inicjatywę popieramy, biorąc również aktywny udział w pracach nad końcową wersją Kanonu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Na koniec chcemy podziękować za wszystkie Wasze komentarze, zarówno te krytyczne, jak i pozytywne. Jesteśmy wdzięczni za Wasze zaufanie i wsparcie, oraz za cenne uwagi, co do działania naszej giełdy.

Przypominamy, iż w ramach zadośćuczynienia znieśliśmy całkowicie prowizję od operacji na giełdzie.

Zachęcamy wszystkich do korzystania z obecnej promocji w naszym serwisie i życzymy udanych transakcji!

Pozdrawiamy,
Zespół BitMarket24.pl

Share

Dodaj komentarz